Celem systemu duo jest prezentacja obrony przez jednego zawodnika przed atakami zawodnika tego samego zespołu. Ataki są podzielone na 4 grupy po 5 ataków w każdej z grup.
- Chwyty
- Objęcia i klucze na szyję
- Uderzenia i kopnięcia
- Ataki z użyciem broni
- Każdy atak musi być poprzedzony jednym przed atakiem takim jak np.: pchnięcie, szarpnięcie czy atemi.
- Sposób obrony jest dowolny, zawodnicy mogą występować stale jako atakujący i obrońca lub zmieniać się rolami. Dowolne jest również ułożenie stóp.
- Sędzia maty (SM) losuje 3 ataki z każdej serii.
Przeciwnicy będą wykonywać te same ataki, lecz w innej kolejności ogłoszonej przez SM.
- Przy pierwszym ataku każdej serii, Tori (obrońca) musi mieć Komisję Sędziowską po swojej prawej stronie, następny atak może być z którejkolwiek strony.
- Ocena wystawiana jest przez Komisję Sędziowską po każdej serii. Na komendę Sędziego Maty „Hantei”, sędziowie z komisji unoszą swoją ocenę nad głowę.
- Czas odpoczynku pomiędzy dwoma rozgrywkami wynosi dla pary max. 5 min.