Rozpoczęcie walki: Sędzia stoi pomiędzy zawodnikam i przy pomocy obu rąk ogłasza „Hajime” Głos musi być mocny i władczy. |
Zatrzymanie walki: Sędzia podnosi jedną z rąk do wysokości barku równolegle do tatami i kieruje spód dłoni z palcami uniesionymi ku górze w stronę Sekretariatu. Głos musi być mocny i władczy. |
Sędzia podnosi lewe lub prawe ramię (w zależności czy przyznaje punkty zawodnikowi czerwonemu czy niebieskiemu), wysoko nad głowę, z dłonią skierowaną do przodu. |
Sędzia podnosi lewe lub prawe ramię (w zależności czy przyznaje punkty zawodnikowi czerwonemu czy niebieskiemu), wysoko ponad głowę, z wyraźnie pokazanymi trzema palcami. |
Jeden punkt: Sędzia podnosi lewe lub prawe ramię (w zależności czy przyznaje punkty zawodnikowi czerwonemu czy niebieskiemu), z dłonią skierowaną ku dołowi. Sygnalizacja musi być czytelna dla Sekretariatu. |
Odwołanie decyzji: Sędzia macha kilka razy wyprostowaną ręką nad głową, aby odwołać poprzednio pokazaną decyzję. |
Sygnalizacja pasywności: Sędzia obraca poziomo przed sobą obiema rękami od łokcia do nadgarstka tworząc tzw. młynek. |
Sędzia unosi poziomo lewą lub prawą rękę z zaciśniętą pięścią i wykonuje skrętny ruch do przodu. (Opisana sygnalizacja musi być pokazana przed udzieleniem kary). |
Nieprzygotowana , niebezpieczna akcja: Sędzia przez krótki czas trzyma wyprostowane ręce z zaciśniętymi pięściami poziomo przed sobą. Po tym geście głośno ogłasza „Mubobi”. |
Sędzia zamkniętą pięść przykłada do skroni. |
Sędzia pokazuje uderzenie pięścią w otwartą dłoń. |
Sędzia pokazuje przed sobą jedną ręką złapanie Gi, a drugą ręką symuluje uderzenie. |
(Sygnalizuje Sędzia Boczny) SB sygnalizuje daną sytuację Sędziemu Maty. |
Sędzia sygnalizuje obiema rękami wypchnięcie z pasa ostrzegawczego na pas bezpieczeństwa. |
Sędzia sygnalizuje lewą lub prawą ręką (w zależności czy akcja była stosowana przez czerwonego czy niebieskiego zawodnika), ruch z pasa ostrzegawczego na zewnątrz. |
Sędzia tworzy między palcami dłoni a kciukiem symbol (kwa-kwa), ręką skierowaną w stronę czerwonego lub niebieskiego zawodnika. |
Kontrolowanie w parterze: Sędzia wskazuje lewą lub prawą ` wyprostowaną ręką i dłonią w stronę zawodników i wyraźnym głosem ogłasza „Osae-komi”. Ręka musi wskazywać przez cały czas trwania Osae-komi. |
Przerwanie kontroli w parterze: Sędzia macha prawą lub lewą ręką (w zależności, który zawodnik kontrolował trzymanie), ponad zawodnikami ogłaszając „Toketa” Dłoń jest w pozycji pionowej. |
Sędzia łączy poziomo przed sobą ramiona tak, aby pięści stykały się ze sobą. |
(Shido, Chui, Hansoku-make): Sędzia wskazuje w stronę zawodnika karanego palcem wskazującym i ogłasza odpowiednią karę. |
Sędzia zakrywa oczy otwartymi dłońmi przez krótki czas. |
Sędzia krzyżuje ręce przed sobą z wyprostowanymi dłońmi, następnie wskazuje zawodnika, który ma poprawić Gi. |
Sygnalizuje Sędzia Stołu: SS sygnalizuje Sędziemu Maty, oraz wskazuje kolor zwycięzcy. |
Sygnalizacja w systemie duo: Sędzia podnosi jedną rękę z grzbietem dłoni skierowanym przed siebie, ponad głowę. |
Remis: Sędzia krzyżuje ramiona przed sobą na piersi, dłonie otwarte. Sędzia musi ogłosić „Hikiwake”. |
Sędzia wskazuje zwycięzcę, podnosząc wyprostowaną rękę z otwartą dłonią pod kątem 45° i ogłasza wyraźnym głosem „zwycięża...” i odpowiedni kolor. |
Unieruchomienie: SM musi mocno klepnąć obiema rękami obu zawodników w okolice pleców podczas walki i ogłosić wyraźnie mocnym głosem „Sonomama”. Po unieruchomieniu zawodników SM wznawia walkę jeszcze raz klepiąc zawodników w okolice pleców, wyraźnie i mocno ogłaszając „Yoshi”. |
Sędzia tworzy literę „T” za pomocą obu dłoni. |
Sędzia przykłada palec wskazujący w okolice nadgarstka. |
Techniki karane karą shido (dźwignie na palce rąk i nóg, zaciskanie zaplecionych nóg wokół nerek, zadawanie uderzeń lub kopnięć przeciwnikowi, który leży, kopnięcie na nogi). Sędzia przykłada grzbiet otwartej dłoni do przedramienia. |
Sędzia przykłada palce wskazujące do swoich uszu. |
W przypadku remisu przed dogrywką: Sędzia unosi kciuk do góry, następnie ruchem obu rąk nakazuje zawodnikom opóścić obszar walki. |